מתקפה חריפה בימין נגד הרמטכ"ל, שרים וח"כים גינו

אבי יעקב No Comments on מתקפה חריפה בימין נגד הרמטכ"ל, שרים וח"כים גינו

בנו של רה"מ נתניהו שיתף פוסט של העיתונאי ארז תדמור בו הותקף בחריפות הרמטכ"ל והואשם בכך שהוא נותן גיבוי ל"איומי סרבנות". השר אמסלם אמר בראיון לתקשורת כי "יש מרד בתוך צה"ל ויש טיפול מיוחד למורדים". שר הביטחון גלנט והנשיא הרצוג יצאו להגנתו של הלוי: "קצין מצטיין, אזרחים רבים חבים לו את חייהם". רה"מ הגיב, אך לא התייחס באופן ישיר לדברים: "הרמטכ"ל פועל לילות כימים לביטחון ישראל"

20:43
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף במרחב ממנו בוצעו שיגורים לגליל | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיתף אתמול אחה"צ דברים נגד הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, שבהם נכתב כי הוא "ייזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל". הדברים החריפים הגיעו יממה לאחר דיון כשירות הצבא הנרחב בקריה, בהשתתפות נתניהו, הרמטכ"ל ושר הביטחון יואב גלנט.

הפוסט ששיתף נתניהו נכתב ע"י ארז תדמור, מקורב לראה"מ שאף הוצב בבחירות האחרונות ברשימת הליכוד לכנסת. בפוסט נכתב עוד כי "הרמטכ"ל ששינה ב-180 מעלות את מדיניות אפס הסובלנות שהיתה נהוגה בצה"ל כלפי סרבנות מאז ומעולם. הרמטכ"ל שהחליט שצה"ל יהפוך לצבא היחיד בעולם שלא מטפל משמעתית בממרידים, אלא מזמן אותם לסדנאות לשחרור מתחים ולמעגלי שיח. וכעת כשמתברר, כמה מפתיע, שזו לא אסטרטגיה מנצחת, מנסה לגלגל את האחריות לממשלה".

במקרה אחר, התראיין הבוקר השר אמסלם, ותקף את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק ואת הרמטכ"לים לשעבר דן חלוץ ואהוד ברק. לדבריו – "ראש השב"כ צריך לעצור את אהרון ברק, אהוד ברק ודן חלוץ – הם צריכים להינמק עד סוף חייהם בכלא" כלשונו. בהמשך, התייחס אמסלם לתופעת הסרבנות וטען כי "יש מרד בתוך צה"ל, ובכל צבא רגיל מטפלים במורדים – כמו שצריך לטפל במורדים".

הדברים עוררו סערה רבה כאשר בכירי מערכת הביטחון הביעו זעזוע רב, ופוליטיקאים רבים מכל קצוות הקשת הפוליטית מתחו ביקורת והתנערו מהדברים.

שר הביטחון גלנט גינה את הדברים ששיתף נתניהו הבן, לאחר שמחק אותו. בציוץ בטוויטר כתב: "הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה"ל ובמערכת הביטחון – מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם". היום הוסיף גלנט בתגובה לדברי אמסלם: "יצאתי כעת מסיור ממושך עם מפקד חיל האוויר בבסיס רמון. פגשתי באנשים הטובים ביותר במדינת ישראל, אני גאה בהם. ואני פונה לנבחרי הציבור – אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ״ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה״ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל".

גם הנשיא יצחק הרצוג התייחס לסערה ואמר: "אני מגנה בתוקף את ההשתלחויות בצה״ל ומפקדיו בימים האחרונים. אלו אמירות שפוגעות בחוסנו של צה״ל. יש לנו צבא חזק ורמטכ״ל מצוין. חיילנו בסדיר ובמילואים מסכנים את חייהם ימים ולילות. גם היום ובכל יום. כולנו חייבים להם תודה ואהבה גדולה על פעילותם להגנה על ביטחון המדינה. תרגיעו!"

בהודעה משותפת שפרסמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט נאמר: "ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט עובדים בשיתוף פעולה הדוק ונותנים גיבוי מלא לרמטכ״ל ולקציני צה״ל כדי להבטיח את ביטחון המדינה ואזרחיה. ראש הממשלה ושר הביטחון דוחים כל מתקפה נגד בכירי מערכת הביטחון, ומגבים את מפקדי וחיילי צה״ל הפועלים לילות כימים למען ביטחון ישראל".



0 תגובות